Вивчення дорожніх мереж і місцезнаходження пожежних команд за допомогою методів ГІС технологій

  • Taş İnanç Бурський Технічний Університет
  • Akay Abdullah E. Бурський Технічний Університет
Ключові слова: лісова пожежа; оптимальний маршрут; найкоротший шлях; мережевий аналіз; пожежний доступ; пожежні машини; швидкість подорожі; критичний час відгуку; Адана; Туреччина.

Анотація

Для ефективного реагування на лісові пожежі тривалість доступу пожежної бригади до місця пожежі не повинна перевищувати критичного часу реагування, впродовж якого загоряння з більшою ймовірністю може буде взято під контроль. З цієї причини доцільно визначити оптимальний маршрут, який дасть змогу команді дістатися до місця пожежі на пожежній машині в найкоротші терміни. Комп'ютерні методи, такі як мережевий аналіз, широко використовують під час вирішення таких транспортних завдань, які вимагають аналізу найкоротшого шляху. У цьому дослідженні розташування існуючих дорожніх мереж і пожежної команди було оцінено з використанням методів ГІС технологій, з метою визначення оптимального маршруту, який забезпечить найшвидший доступ до місця пожежі.

Дослідження здійснювали в Управлінні лісового господарства Адани, де розташовані ліси переважно першої категорії, найбільш уразливі до пожеж. У межах досліджуваної території розташовані три пожежні команди. Ділянки в досліджуваній зоні, де раніше траплялись лісові пожежі (15) і в яких вигоріло 1 га або більше лісової площі, оцінювали як потенційні осередки виникнення лісових пожеж. Результати показали, що 64,12% лісових площ на досліджуваній території були охоплені пожежними командами протягом 20 хвилин, що є критичним часом реагування для лісів першої категорії, які є найбільш чутливими до пожеж. Було встановлено, що впродовж критичного часу реагування команди могли досягти 12 місць можливих загорянь. Цей результат показав необхідність створення нових пожежних команд у досліджуваній зоні. Крім того, можна підсумувати, що збільшення щільності дорожньої мережі в досліджуваній області за рахунок будівництва нових доріг або збільшення швидкості руху на відрізку шляху за рахунок поліпшення стандартів існуючих доріг допоможе вирішити проблему.

Посилання

Akay, A.E., Wing, M.G., Zengin, M., & Köse, O. (2017). Determination of fire-access zones along road networks in fire sensitive forests. Journal of Forestry Research, 28(3), 557-564. https://doi.org/10.1007/s11676-016-0283-5
Akay, A.E., Karaş İ.R., & Kahraman, İ. (2018). Determining The Locations of Potential Firefighting Teams by Using GIS Techniques. The International Archives of the Photogrammetry. Remote Sensing and Spatial Information Sciences, 42(4), 83-88. https://doi.org/10.5194/isprs-archives-XLII-4-W9-83-2018
Bathrellos, G. D., Skilodimou, H. D., Chousianitis, K., Youssef, A. M., & Pradhan, B. (2017). Suitability estimation for urban development using multi-hazard assessment map. Science of the Total Environment, 575, 119-134. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2016.10.025
Bilici, E. (2009). A Study on the Integration of Firebreaks and Fireline with Forest Roads Networks and It's Planning and Construction (A Case Study of Gallipoli National Park). Istanbul University Faculty of Forestry Journal, Series: A, 59(2), 85-101.
Chiang, Y. M., Chen, W. L., & Ho, C. H. (2016). Application of analytic network process and two-dimensional matrix evaluating decision for design strategy. Computers and Industrial Engineering, 98, 237-245.
https://doi.org/10.1016/j.cie.2016.06.005
Das, D., Ojha, A. K., Kramsapi, H., Baruah, P. P., & Dutta, M. K. (2019). Road network analysis of Guwahati city using GIS. SN Applied Sciences, 906. https://doi.org/10.1007/s42452-019-0907-4
Erdoğan, A. (2019). Planning of Fire Protection Activities in Forested Areas with Fire Risk by Using GIS Techniques. MSc Thesis. Bursa: Bursa Technical University.
Ford, A. C., Barr, S. L., Dawson, R. J., & James, P. (2015). Transport Accessibility Analysis Using GIS: Assessing Sustainable Transport in London. ISPRS International Journal of Geo-Information, 4 (1), 124-149.
https://doi.org/10.3390/ijgi4010124
Gheshlaghi, A.H. (2019). Using GIS to Develop a Model for Forest Fire Risk Mapping. Journal of the Indian Society of Remote Sensing, 47, 1173-1185. https://doi.org/10.1007/s12524-019-00981-z
Hashemi, S. H., Karimi, A., & Tavana, M. (2015). An integrated green supplier selection approach with analytic network process and improved Grey relational analysis. International Journal of Production Economics, 159, 178-191. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2014.09.027
Küçük, Ö., & Ünal, S. (2005). Determination of Fire Sensitivity Degree: A Case Study in Tasköprü State Forest Enterprise. Kafkas University Faculty of Forestry Journal, 6(1-2), 28-34.
Littell, J. S., Peterson, D. L., Riley, K. L., Liu, Y., & Luce, C. H. (2016). A review of the relationships between drought and forest fire in the United States. Global Change Biology, 22, 2353-2369. https://doi.org/10.1111/gcb.13275
Liu, X., & Chen, Q. (2016) An Algorithm for the Mixed Transportation Network Design Problem. PLoS ONE, 11(9), 1-18.
https://doi.org/10.1371/journal.pone.0162618
GDF (2008). Fire Action Plan. General Directorate of Forestry. Kahramanmaras: Kahramanmaras Forest Regional Directorate
Sakar, D. (2010). Determining the optimum route providing the fastest transportation to the fire areas by using GIS based decision support system (MSc Thesis, KSU, Faculty of Forestry, Kahramanmaras, Turkey). Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1007/s10661-011-2049-z
Seyedhosseini, S. M., Makui, A., Shahanaghi, K., & Torkestani, S.S. (2016) Models, solution, methods and their applicability of dynamic location problems (DLPs) (a gap analysis for further research). Journal of Industrial Engineering International, 12, 311-341. https://doi.org/10.1007/s40092-016-0150-1
Sun, Y., Lang, M.X., & Wang, D.Z. (2015). Optimization Models and Solution Algorithms for Freight Routing Planning Problem in the Multi-Modal Transportation Networks: A Review of the State–of–the–Art. The Open Civil Engineering Journal, 9, 714-723.
http://dx.doi.org/10.2174/1874149501509010714
Yıldırım, V. & Bediroğlu, S. (2019). A geographic information system‐based model for economical and eco‐friendly high‐speed railway route determination using analytic hierarchy process and least‐cost‐path analysis. Expert Systems, 36 (3). https://doi.org/10.1111/exsy.12376
Опубліковано
2020-12-28
Розділ
ЛІСОВА ІНЖЕНЕРІЯ: ТЕХНІКА, ТЕХНОЛОГІЯ, ДОВКІЛЛЯ